Zamknij

Subtelność czy klasyka – co wygra w salonie fryzjerskim?

13:44, 08.11.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:44, 08.11.2021

Podczas prowadzenia własnego biznesu niejednokrotnie zastanawiamy się, w jaki sposób skutecznie wypromować nasze usługi. W bardzo ogólnym ujęciu można to zrobić dwojako. Klasyczna szkoła marketingowa koncentruje się na podawaniu informacji wprost, np. „W naszym studiu fryzur strzyżenie damskie kosztuje tylko 50 zł!”. Nie jest to jednak jedyna metoda budowania swojej pozycji na rynku.

Klasyczny marketing

Znana od wielu, wielu lat metoda przekonywania klientów do usług swojego salonu fryzjerskiego w Szczecinie, która polega na bezpośredniej komunikacji. W prosty i czytelny sposób przekazujemy odbiorcy informację o tym, co znajduje się w naszej ofercie oraz z jakich powodów warto z niej skorzystać, np. niska cena, wysoka jakość zabiegu, krótki czas realizacji itp. Rezultatem jest więc sprzedaż, która wynika z zastosowania prostego i zwięzłego języka korzyści: jeśli przyjdziesz do nas - zostanie Ci w portfelu 20 zł, zyskasz niepowtarzalną fryzurę, profesjonalnie odżywisz swoje włosy. Na efekty takich kampanii marketingowych nie trzeba czekać długo. Po wystawieniu stosownego banneru, potykacza ulicznego lub postu na Facebooku w ciągu tygodnia rozdzwoni się nasz firmowy telefon. Trudnością jest tu dotarcie do możliwie szerokiej grupy docelowej. Musimy najczęściej więc zainwestować sporo, by nasz komunikat reklamowy odczytało wielu odbiorców.

Content marketing

Przykładem bardziej subtelnego promowania jest content marketing, który realizuje się poprzez budowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie. Najczęściej stosowany w Internecie, jednak można też organizować cykliczne spotkania w swoim salonie fryzjerskim w Poznaniu. Zamiast więc reklamować, że mamy najlepszy zabieg odżywczy na włosy w mieście, pokażmy, że o zdrowych puklach wiemy najwięcej. Możemy pisać posty na ten temat, zorganizować warsztaty teoretyczne, a nawet opowiadać o tym swoim klientkom podczas strzyżenia. Wysyła to komunikat – w tym studiu fryzur znają się na rzeczy, i właśnie na tym polega budowanie pozycji eksperta. Ta forma marketingu wymaga jednak sporo samodyscypliny i cierpliwości. Rezultaty zobaczymy stopniowo i po dłuższym czasie, jednak koszty takiej formy promocji są o wiele niższe. Dotarcie do szerokiego gremium odbiorców odbywa się samoistnie, ponieważ jeden użytkownik sieci wyśle nasz tekst o botoksie na włosy do innych. Mamy wówczas do czynienia z efektem kuli śnieżnej, która samoczynnie przyciąga do naszej informacji kolejnych zainteresowanych. Jednocześnie budujemy świadomość naszej marki i zyskujemy opinię – zaufany salon fryzjerski.

Którą drogę wybrać?

Każda z dróg znajdzie swoich zwolenników i przeciwników, to jasne. Klasyczny marketing będzie bardziej odpowiednią opcją dla tych firm, które nie są obecne w sieci i bazują na lokalnym obrocie informacją. Słowem, szybciej i efektywniej obiegnie małe miasteczko informacja o zniżce w naszym salonie niż nasz wykład o codziennej pielęgnacji włosów. Przedsiębiorstwa, które chcą szturmem zdobywać Internet, powinny postawić zaś na content marketing. Pomimo iż jest to opcja bardziej czasochłonna, to w efekcie długofalowym zyskamy wiecęj odbiorców naszych treści.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%