Zamknij

Jak zaprojektować stoisko targowe?

11:04, 08.06.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:04, 08.06.2022

Prezentując firmę na targach należy zadbać o atrakcyjność wizualną i estetykę stoiska. Promowanie marki przy pomocy aranżacji przestrzeni wystawienniczej jest bardzo istotnym działaniem marketingowym. Jak więc zaprojektować stoisko targowe? Co zrobić, aby byli nim zachwyceni klienci?

Podstawy aranżacji stoisk firmowych

Zanim powstanie projekt i koncepcja stoiska targowego albo konferencyjnego, warto na początku przeanalizować kilka istotnych aspektów, które w znaczący sposób mogą wpływać na całą aranżację. Należy zastanowić się nad tym, jakiego rodzaju event to będzie i kto ma być potencjalnych klientem, z którym nawiąże się relacje. Ponadto istotna jest wielkość boksu oraz sposób prezentacji konkurencji. Według specjalistów z Tecon Service, którzy od wielu lat zajmują się projektowaniem stoisk targowych, są to kluczowe elementy przekładające się na późniejszy sukces.

Uwzględniając wymienione czynniki można wybrać najodpowiedniejszy projekt stoiska. W sytuacji, gdy firma, którą się prezentuje jest niewielka, warto wybrać mniejszy boks oraz roll-up. Aby podkreślić dystans pomiędzy odwiedzającymi targi a przedstawicielami danej marki, można wykorzystać wysoką ladę oraz krzesło. Osoba siedząca np. przy stole wydaje się zawsze ważniejsza od tej, która stoi. Istotny jest również wybór wysokiej jakości materiałów na stoisko. Specjaliści z Tecon Service proponują plexi, sprężyste wykładziny, panele modułowe, montowane parkiety, a także skórę, szkło i drewno. Jeśli odwiedzający mają spędzić więcej czasu w firmowym boksie, należy wybrać wygodne siedziska, które będą zachęcać do tego, aby z nich skorzystać. Bardzo ważne jest wyeksponowanie logotypu marki i umieszczenie go w różnych strefach stoiska oraz wykorzystanie kolorów zastosowanych do identyfikacji marki.

Podział stanowisk na poszczególne sekcje

Warto zadbać o to, aby stoisko targowe było podzielone na poszczególne strefy, na przykład dla nowych klientów, stałych kontrahentów i przedstawicieli firmy. Strefy te wyróżnia się między innymi poprzez zastosowanie odmiennych materiałów, innego oświetlenia lub mebli. Stosując oszklenia, standardowe ścianki działowe lub ogrody wertykalne z mchu i roślin można w prosty sposób podzielić boks na poszczególne sekcje. Poza przestrzenią dla odwiedzających stoiska powinny być wyposażone w zaplecze, które będzie do dyspozycji pracowników firmy.

Jak niekorzystne usytuowanie stanowiska zamienić w atut?

W zależności od usytuowania boksu na targach można stworzyć stanowisko standardowe, czyli kwadratowe - szeregowe lub prostokątne, narożne, półnarożne i wyspowe. Jeśli istnieją obawy, że takie stoisko targowe może nie być zauważalne przez odwiedzających event, gdyż znajduje się daleko od strategicznych miejsc, można wykorzystać dodatkowe flagi oraz specjalne podwieszane systemy. Ponadto można urozmaicić swoje stanowisko poprzez wprowadzenie nowoczesnych technologii takich jak audiowizualne sprzęty, czyli multimedialne banery, plakaty z animacjami, czy też interaktywne ekrany mgielne.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%