Awaria samochodu w Niemczech to wyzwanie sama w sobie. Ale gdy auto nie jest Twoją własnością – bo je leasingujesz lub korzystasz z abonamentu – sytuacja może być jeszcze bardziej skomplikowana. Co zrobić, gdy pojazd odmawia posłuszeństwa pod Berlinem, na trasie do Hannoveru albo tuż przed Świeckiem?
Leasing i abonament to nie to samo, ale oba modele wiążą się z konkretnymi ograniczeniami. W wielu przypadkach nie możesz samodzielnie zlecić naprawy lub holowania bez zgody firmy finansującej pojazd.
Zanim cokolwiek zrobisz:
Jeśli nie masz kontaktu z leasingodawcą, a sytuacja wymaga natychmiastowego działania (np. jesteś unieruchomiony na autostradzie A10), masz prawo zadziałać w interesie bezpieczeństwa. W takim przypadku:
To szczególnie istotne, jeśli zamierzasz przetransportować auto np. do Słubic, zamiast naprawiać je na miejscu.
Niektóre umowy wyraźnie zabraniają wywożenia pojazdu poza Niemcy. Jeśli więc planujesz lawetowanie auta do Polski – np. do warsztatu w rejonie Świecka – koniecznie uzyskaj pisemną zgodę leasingodawcy.
W przeciwnym razie:
Polskie firmy pomocy drogowej działające w rejonie pogranicza często mają doświadczenie w obsłudze leasingów i wynajmów długoterminowych. Pomogą:
Podróż leasingowanym autem przez Niemcy to wygoda, ale także obowiązki. Gdy coś pójdzie nie tak – np. na trasie Berlin–Magdeburg – dobrze wiedzieć, gdzie dzwonić i czego unikać. Profesjonalna pomoc drogowa nie tylko odholuje auto, ale pomoże też przejść przez formalności z firmą leasingową.
PPUH Marcin Herbut
https://pomoc-drogowa-24.com.pl/pomoc-drogowa-niemcy/
Marwice 25, 66-432 Baczyna
Polska, Europa
T: +48 669 564 627