Zamknij

Proste ćwiczenia rozgrzewkowe, dzięki którym twój trening będzie przyjemniejszy

08.44, 16.01.2023 art. sponsorowany Aktualizacja: 08.44, 16.01.2023

Poprawa kondycji, odporności, a może dążenie do wymarzonej sylwetki? Niezależnie od powodów, dla których dbasz o trening, pamiętaj, że poza jego główną częścią trzeba zadbać także o odpowiednie przygotowanie, a więc rozgrzewkę. W tym artykule znajdziesz kilka ważnych informacji na ten temat, a także propozycje ćwiczeń, które przygotują Twój organizm do wysiłku.

Rozgrzewka – o tym warto pamiętać

Zanim poznasz ćwiczenia idealne na rozgrzanie, warto dowiedzieć się, dlaczego jest to tak ważny element każdego treningu. Dzięki rozgrzewce można przygotować organizm do wzmożonego wysiłku, co pozwoli zmniejszyć ryzyko kontuzji i urazów. Odpowiednie ćwiczenia pomagają także nastawić się na trening i doładować pozytywną energią, co również jest bardzo ważne. Pamiętaj też, że rozgrzewka ma znaczenie dla przebiegu treningu właściwego, co jest ważne dla jego efektywności. 

Oto kilka ważnych aspektów, o których nie należy zapominać, jeśli chodzi o rozgrzewkę przed treningiem.

  • Dobry plan to podstawa – warto zaplanować sobie rozgrzewkę, aby nie pominąć żadnej ważnej partii ciała i odpowiednio przygotować się do treningu.
  • Minimalny czas trwania rozgrzewki wynosi 10 minut, a przygotowanie się do właściwego treningu nie powinno trwać dłużej niż 25 minut.
  • Wyróżnia się 3 fazy rozgrzewki – w fazie lokalnej zwiększa się temperatura ciała, w fazie ogólnej zwiększa ruchomość stawów, a w fazie specyficznej zwiększa się pobudzenie OUN (ośrodkowego układu nerwowego).

Proste ćwiczenia na rozgrzewkę – kilka propozycji

Ilu ludzi na świecie, tyle sposobów na rozgrzewkę idealną. Jeśli potrzebujesz prostych, a jednocześnie skutecznych ćwiczeń, odwiedź stronę: https://www.mediaexpert.pl/lp,atlas-cwiczen-mobilizacje. Znajdziesz tam wiele ciekawych propozycji, dokładne opisy, a nawet obejrzysz, jak powinno się wykonywać poszczególne ćwiczenia. Na pewno wiesz, że w przypadku aktywności fizycznej warto stawiać na sprawdzone źródła wiedzy. Wspomniana strona jest godna zaufania.

Jeśli chodzi o proste ćwiczenia na rozgrzewkę, świetnie sprawdza się na przykład przenoszenie ramion z użyciem gumy. W tym przypadku pracują głównie mięśnie naramienne oraz mięśnie brzucha. Kolejną dobrą opcją są skrętoskłony, które angażują mięśnie klatki piersiowej oraz mięśnie kulszowo-goleniowe. Warto wspomnieć także o przenoszeniu ramion w leżeniu - ćwiczenie angażuje mięsień najszerszy grzbietu oraz mięśnie naramienne. Przysiad rotacje - hip hinge - także cieszy się niemałą popularnością. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracują przede wszystkim mięśnie pośladków, mięsień prostownik grzbietu oraz mięśnie uda. Dokładne opisy tych i innych prostych ćwiczeń rozgrzewkowych znajdziesz na wspomnianej stronie internetowej.

Rozgrzewka – to może się przydać

Chociaż z powodzeniem można rozgrzać się bez sprzętu, z pewnością warto mieć w swoim domu akcesoria, dzięki którym ten element treningu będzie jeszcze bardziej dopracowany. Co może się przydać? Świetnie sprawdza się guma do ćwiczeń. Z jej użyciem można wykonać ćwiczenia takie jak side walk, odwodzenie kolan w leżeniu czy też przyciąganie gumy do ciała w opadzie tułowia i wiele innych. Dobra guma przyda się nie tylko podczas rozgrzewki, ale także w przypadku treningu głównego. Kolejnym przedmiotem, który warto posiadać, jest oczywiście dobrej jakości mata do ćwiczeń. Dzięki niej rozgrzewka będzie odbywać się w bezpiecznych i komfortowych warunkach.

(art. sponsorowany)
 
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%