Oszuści nadal podszywają się w rozmowach pod pracowników banków i wyłudzają w ten sposób dane i pieniądze. Mieszkaniec powiatu ciechanowskiego uwierzył w historię opowiedzianą przez fałszywego doradcę bankowego tracąc swoje oszczędności.
W piątek (24 styczeń br.) do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosił się mieszkaniec powiatu ciechanowskiego, który padł ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Mężczyzna odebrał telefon od rzekomego konsultanta z informacją, że na jego koncie odnotowano próbę zaciągnięcia pożyczki. Zdziwiony mężczyzna zaprzeczył, aby składał taki wniosek. Ponadto fałszywy doradca w rozmowie telefonicznej poinformował, że zgromadzone na koncie mężczyzny pieniądze są zagrożone, ponieważ nieuprawniona osoba próbuje dokonać wypłaty środków. W celu uniknięcia kradzieży zaproponował wdrożenie procedury zabezpieczenia pieniędzy. Wykonując polecenia oszusta, mężczyzna wykonał dwa przelewy na numer konta wskazany przez „pracownika banku”. Niestety stracił w ten sposób ponad 21 tys. złotych. Postępowanie w tej sprawie prowadzą teraz policjanci z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą.
Gdy rzekomy konsultant prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem.
- w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
- za każdym razem weryfikujmy przychodzące połączenia – rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje.
- nie działajmy pod presją czasu, zwłaszcza gdy chodzi o przekazanie/przelanie pieniędzy.
- jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, że dzwoniąca osoba jest tym, za kogo się podaje, nie wahajmy się zawiadomić policję.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz