Zamknij

Oszukany metodą „na pracownika banku”

22:29, 15.01.2025 Aktualizacja: 23:01, 17.01.2025
Skomentuj pixabay.com pixabay.com

Mieszkaniec powiatu ciechanowskiego uwierzył mężczyźnie podającemu się za pracownika banku, że jego pieniądze na koncie są zagrożone. Za jego namową przekazał dwa kody BLIK. W ten sposób miał uchronić swoje oszczędności.

We wtorek (14 styczeń br.) do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosił się mieszkaniec powiatu ciechanowskiego, który został oszukany metodą „na pracownika banku”.

Do poszkodowanego zadzwoniła osoba podająca się konsultanta banku, która poinformowała, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na dane mężczyzny. W celu zabezpieczenia środków na koncie, poszkodowany został poproszony o wygenerowanie kodów BLIK i przekazanie ich dzwoniącemu. Zgłaszający postępował zgodnie z instrukcjami, wierząc, że w ten sposób chroni swoje pieniądze. W rzeczywistości przekazane kody posłużyły oszustowi do wypłaty pieniędzy w bankomacie. W ten sposób mieszkaniec powiatu ciechanowskiego stracił ponad 5 tysięcy złotych.

Pamiętajmy, że gdy rzekomy konsultant prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, danych kart płatniczych lub namawia do instalacji dodatkowych aplikacji bądź przekazania kodów BLIK, to mamy do czynienia z oszustem.

W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania, nigdy nie działajmy pod presją czasu. Za każdym razem weryfikujmy przychodzące połączenia – rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje.

 

 

 

 

(asp. Magda Sakowska/KPP w Ciechanowie, KB)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%