Dostałeś wiadomość na komunikatorze od znajomego lub rodziny z prośbą o zapłatę za zakupy albo szybką pożyczkę z użyciem kodu płatności mobilnej? Koniecznie sprawdź, czy na pewno wysłała ją osoba, którą znasz. W powiecie ciechanowskim odnotowano kolejne tego typu oszustwa. 44-latek i 32-latka myśląc, że pomagają znajomym wpadli w sidła oszustów i stracili pieniądze.
W piątek (22 marzec br.) do komendy powiatowej w Ciechanowie zgłosił się 44-letni mężczyzna, który poinformował, że został oszukany przez osobę podszywającą się pod jego znajomego. Oszust za pośrednictwem komunikatora poprosił o przesłanie kodu systemu płatności mobilnych. Prośbę swą tłumaczył pilną potrzebą opłacenia przesyłki i problemami technicznymi w swoim banku. 44-letni mieszkaniec powiatu ciechanowskiego był, przekonany, że koresponduje ze swoim znajomym, wygenerował i przesłał dwa kody do płatności mobilnej na łączną kwotę 1 tys. złotych.
W taki sam sposób została oszukana 32-letnia mieszkanka powiatu ciechanowskiego. Kobieta, myśląc, że pisze ze swoją koleżanką, przekazała dwa kody systemu płatności mobilnych. Rzekoma znajoma twierdziła, że potrzebuje pilnej pożyczki na opłacenie zakupów. 32-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszustów, dopiero gdy przeczytała wpis swojej znajomej na portalu społecznościowym o włamaniu na konto. Pokrzywdzona straciła łącznie 1.600 zł.
Co zrobić, aby nie wpaść w sidła oszustów?
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz