Zamknij

Ciechanowianin oszukany "na pracownika banku"

20.18, 23.01.2023 MZ-KPP Ciechanów / KB Aktualizacja: 20.23, 23.01.2023
Skomentuj pixabay.com
REKLAMA

Policja ostrzega przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Wykorzystują oni telefoniczne połączenia głosowe z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane bądź nakłaniają nas do wykonania przelewu naszych środków na wskazany rachunek bankowy. Niestety przekonał się o tym 33-letni mieszkaniec powiatu ciechanowskiego, który myślał, że chroni swoje oszczędności przed atakiem przestępców, przelewając je na rachunek wskazany przez oszustkę. W ten sposób mężczyzna stracił blisko 10.000 zł.

Do oszustwa doszło 21 stycznia br. Na telefon komórkowy 33- letniego mieszkańca powiatu ciechanowskiego zadzwoniła nieznana mu kobieta, podająca się za pracownika działu bezpieczeństwa banku z pytaniem czy zlecił wykonanie przelewu oraz czy złożył wniosek o pożyczkę przez aplikację mobilną. Kobieta powiedziała, że bank wychwycił nieprawidłowość gdyż logowanie do aplikacji było z innej miejscowości, a nie z jego miejsca zamieszkania. Oszustka przekonała mężczyznę, aby przelał on swoje oszczędności na ,,bezpieczny rachunek bankowy”. 33-latek wykonał transakcję na prawie 10.000 zł! Gdy zadzwonił na infolinię swojego banku, dowiedział się, że został oszukany!

Coraz częstszym sposobem dokonywania przestępstw jest wykorzystywanie połączenia telefonicznego z potencjalną ofiarą, która w trakcie rozmowy jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub osobą reprezentującą instytucję finansową. Często wykorzystywany jest spoofing telefoniczny, czyli popularne oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich i udawać inną osobę. Przy wykorzystaniu konkretnych rozwiązań technologicznych dzwoniący może ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenie jako numer dzwoniącego.

Pamiętajmy, że musimy mieć się na baczności, zwłaszcza w sytuacji gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe:

- pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS lub BLIK,

- nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta,

- wykonując jakiekolwiek operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! Nigdy za namową osób kontaktujących się telefonicznie!!!

- o wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy poinformuj policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.

(MZ-KPP Ciechanów / KB)
 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%