Czy w ZUS można zarezerwować wizytę na konkretny dzień i godzinę?
Klient, który chce załatwić sprawę w ZUS-ie może sam wybrać dogodny termin i godzinę. Wystarczy, że wcześniej umówi spotkanie. Zarezerwować wizytę w Zakładzie może na dwa sposoby: elektronicznie, za pośrednictwem PUE/eZUS lub aplikacji mobilnej mZUS, albo telefonicznie.
Aby zarezerwować wizytę elektronicznie przez PUE ZUS/eZUS, należy zalogować się na swój profil i wybrać opcję [Wizyty] > [Rezerwacja wizyty]. W aplikacji mobilnej mZUS należy natomiast wybrać opcję [Wizyty] >[Wizyty w ZUS] > [Zarezerwuj wizytę]. Następnie należy wskazać jednostkę ZUS-u, w której chcemy umówić wizytę oraz temat sprawy, która nas interesuje. Do wyboru są m.in.: emerytury i renty, sprawy dotyczące firm i pracujących, świadczenia dla rodzin, zasiłki i świadczenia rehabilitacyjne, obsługa osób niesłyszących, a także profil PUE i profil zaufany. Po dokonaniu wyboru tematu sprawy, na ekranie pojawi się kalendarz z bieżącym tygodniem oraz dostępne terminy rezerwacji wizyt. Pierwszą wizytę można zaplanować na godzinę 8:00, a ostatnią na 14:40. W poniedziałki dostępne są również terminy do godziny 16:40. Po przybyciu do ZUS-u, na biletomacie należy wybrać opcję [Wizyta zarezerwowana] i wprowadzić swój login do PUE/eZUS. Pamiętajmy, że w każdej chwili można odwołać umówioną wizytę. Wystarczy na PUE ZUS/eZUS w zakładce [Wizyty] wybrać opcję [Przegląd i anulowanie rezerwacji] > [Anulowanie rezerwacji], a w aplikacji mZUS w zakładce [Wizyty w ZUS] kliknąć [Odwołaj wizytę].
Klienci, którzy nie posiadają jeszcze konta na platformie e-ZUS, mogą umówić wizytę telefonicznie. Numery telefonów są podane na stronie internetowej zus.pl. Podczas rezerwacji wizyty należy podać swoje dane: imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo konieczne jest wskazanie placówki, w której ma się odbyć wizyta, oraz sprawy, która będzie omawiana z ekspertem ZUS. Należy również określić dzień i godzinę wizyty. Na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z informacjami o terminie oraz numerze rezerwacji. Numer rezerwacji należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania biletów w placówce ZUS-u.
Co do zasady przygotowanie dokumentów jest uzależnione od indywidualnej sytuacji, np. potrzebne jest orzeczenie sądu opiekuńczego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka – jeśli wniosek składa opiekun prawnym dziecka, albo dokument uprawniający do pobytu i wykonywania pracy na terenie RP, np. kartę pobytu – jeśli wniosek składa cudzoziemiec. Przede wszystkim trzeba przygotować dane swoje i dzieci, na które składany jest wniosek, w tym numery pesel, adres e-mail, numer rachunku bankowego, na które ma być przekazywane świadczenie. Jeśli wniosek został wypełniony prawidłowo, nie będziemy musieli dołączać dodatkowych dokumentów. Jeśli sprawa będzie tego wymagała, rodzic lub opiekun otrzyma wezwanie, aby złożyć dodatkowe dokumenty. Ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz jego wypłata następuje na wniosek. Aby uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego na dziecko, wniosek należy złożyć do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem jednego z poniższych kanałów wnioskowania przez: Platformę PUE ZUS lub aplikację mobilną mZUS, portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie empatia.mpips.gov.pl - KLIKNIJ TUTAJ, bankowość elektroniczną.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz