Zamknij

GMINA GRUDUSK ZATRUDNI GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO

18:55, 14.11.2024 GG Aktualizacja: 23:03, 18.11.2024
Skomentuj GG GG

GMINA GRUDUSK ZATRUDNI GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO

W GMINNYM OŚRODKU OPIEKI SPOŁECZNEJ

ORAZ

ZAKŁADZIE KOMUNALNYM

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grudusku

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Grudusku

 

1. Główny Księgowy w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Grudusku

nazwa stanowiska pracy

- adres jednostki: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grudusku, ul. Ciechanowska 54, 06-460 Grudusk

- wymiar czasu pracy: ½ etatu

2. Wymagania niezbędne:

1) obywatelstwo polskie.

2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

4) niekaralność zakazem pełnienia funkcji, związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).

5) osoba spełniająca jeden z poniższych warunków dotyczących wykształcenia:

a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości

b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,

c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.

7) nieposzlakowana opinia.

3. Wymagania dodatkowe:

1) znajomość ustawy o finansach publicznych i rachunkowości,

2) znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych,

3) znajomość przepisów z zakresu prawa samorządowego, kodeksu postępowania administracyjnego, prawa pracy, ochrony danych osobowych,

4) znajomość zasad finansowania zadań z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych i wychowawczych;

5) podsiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;

6) znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych;

7) umiejętność obsługi komputera, w tym pakietów biurowych (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny);

8) umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym programów księgowych, płacowych, sprawozdawczych i bankowych;

9) predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, rzetelność, sumienność, kreatywność, komunikatywność, dyspozycyjność; nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista

10) odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań;

11) umiejętność samodzielnej organizacji pracy;

12) umiejętność pracy w zespole;

13) prawo jazdy kategorii B, czynne prowadzenie samochodu.

4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1) prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2) dekretacja dokumentów księgowych;

3) sprawdzanie dokumentów pod względem rachunkowych;

4) ewidencja w programie księgowym dochodów i wydatków;

5) autoryzacja i sporządzenie przelewów bankowych w elektronicznym systemie bankowym;

6) sporządzanie sprawozdań finansowych w portalu sprawozdawczym CAS;

7) posługiwaniem się w pracy obowiązującym systemem komputerowym, uzupełnianie na bieżąco danych w programie;

8) ewidencja i rozliczanie środków trwałych i wyposażenia;

9) prowadzenie rozliczeń z ZUS i US;

10) Rozliczanie podatku VAT w GOPS;

11) Przygotowywanie ewidencji zakupów i sprzedaży Vat niezbędnej do sporządzania deklaracji JPK na podstawie bieżących przepisów;

12) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;

13) przestrzeganie prawidłowego stosowania ustawy o zamówieniach publicznych;

14) sporządzanie i prowadzenie protokołów kasacji;

15) przygotowanie dokumentów w zakresie realizacji projektów unijnych;

16) prowadzenie dokumentacji dotyczącej projektów zewnętrznych;

17) przygotowywanie pism oraz oświadczeń na każdym etapie realizacji i rozliczania projektu;

18) dbanie o kompletność dokumentacji związanej z projektem, archiwizowanie dokumentów złożonych do Instytucji;

19) organizowanie i sporządzanie dokumentacji, jej obiegu, archiwizowania i kontroli w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochrony mienia będącego w posiadaniu jednostki;

20) prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych;

21) przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do zakładowego archiwum;

22) wprowadzanie danych do systemu kadrowo-płacowego;

23) naliczanie wynagrodzeń i prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników;

24) sporządzanie deklaracji ZUS, PIT;

25) udzielanie informacji z zakresu prowadzonych spraw i zadań;

26) wykonywanie innych poleceń Kierownika wynikających z organizacji pracy Gminnym ośrodku Pomocy Społecznej w Grudusku;

27) wykonywanie bieżących analiz, zapisów księgowych na kontach analitycznych i syntetycznych;

28) kontrolę nad planem wydatków;

29) księgowanie i prowadzenie kont pozabilansowych (m.in. zaangażowanie i plan finansowy wydatków budżetowych);

30) sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych do Urzędu Gminy wraz z opisem;

31) kontrolę prawidłowości rozliczeń finansowych za usługi, dostawy i inne wydatki,

33) uzgadnianie kont (zestawienie obrotów i sald);

34) współpracę w zakresie realizacji powierzonych zadań oraz zadań zleconych przez Kierownika Ośrodka.

4a. Informacja o warunkach pracy:

1) umowa o pracę na czas określony, z możliwością przedłużenia na kolejny okres. Przewidywany termin zatrudnienia 01 grudnia 2024 r.

2) miejsce wykonywania pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grudusku, ul. Ciechanowska 54, 06-460 Grudusk – parter,

3) praca jednozmianowa,

4) zakres wykonywanych zadań obejmuje również wykonywanie czynności związanych z wyjazdami na terenie Gminy Grudusk,

5) praca przy komputerze poniżej 4 godz. dziennie oraz obsługa urządzeń biurowych. Praca z monitorem ekranowym poniżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,

6) charakter pracy: częste kontakty międzyludzkie, obsługa interesantów, konieczność szybkiego reagowania i podejmowania decyzji.

5. Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny wraz z klauzulą zawierająca zgodę na przetwarzanie danych osobowych,

2) życiorys /CV/ dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej wraz z klauzulą zawierającą zgodę na przetwarzanie danych osobowych,

3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

4) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie stażu pracy /świadectwa pracy, zaświadczenia/.

5) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe /dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów/,

6) kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

7) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,

8) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na w/w stanowisku,

9) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

10) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

11) oświadczenie o nie prowadzeniu działalności gospodarczej bądź o profilu prowadzonej działalności gospodarczej,

12) podpisana klauzula informacyjna w przedmiocie przetwarzania danych osobowych dotycząca rekrutacji.

6. Kserokopie dokumentów aplikacyjnych, o których mowa w pkt. 5 ppkt 4, 5, 6 – powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

7. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV powinny być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135).”

8. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Grudusk (pokój Nr 7 – I piętro) lub przesłać pocztą w terminie:

do dnia 25.11.2024 r. do godz. 1400 na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grudusku, 06-460 Grudusk, ul. Ciechanowska 54, w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Głównego Księgowego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Grudusku”.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

9. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grudusku i Urzędu Gminy Grudusk (www.grudusk.com) oraz na tablicy informacyjnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grudusku i Urzędu Gminy Grudusk, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135).

10. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r., poz. 44 ze zm.) jest niższy niż 6%.

Inne informacje:

KOMISJA powołana przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grudusku działa dwuetapowo:

I etap - zapoznanie się z dokumentami złożonymi przez kandydatów, ustalenie czy zostały spełnione kryteria określone w ogłoszeniu o naborze oraz ustalenie listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu postępowania.

II etap - przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami do pracy.

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni e-mailem lub telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Z wyłonionym w drodze naboru kandydatem do pracy zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony.

Kierownik Zakładu

ogłasza nabór na stanowisko Głównego Księgowego w Zakładzie Komunalnym w

Grudusku

A. Wymagania niezbędne:

1. Obywatelstwo polskie;

2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

3. Nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za przestępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;

4. Nieposzlakowana opinia;

5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;

6. Posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na wyżej określonym stanowisku, co oznacza spełnienie przynajmniej jednego z poniższych warunków:

- ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie przynajmniej trzyletniej praktyki w księgowości;

- ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie 6 – letniej praktyki w księgowości.

B. Wymagania dodatkowe:

1. Co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w księgowości jednostek samorządu terytorialnego;

2. co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku gł. księgowego jednostek samorządu terytorialnego;

3. Obsługa komputera w zakresie programów MS Office , Word , Excel i inne niezbędne programy związane z pracą na stanowisku w tym Płatnik i programy finansowo-księgowe;

4. Biegła znajomość ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości;

5. Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;

6. Znajomość regulacji prawnych w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych, a także administracji samorządowej, prawa samorządowego, KPA, zamówień publicznych, prawa pracy;

7. Znajomość zasad księgowości budżetowej , planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych;

8. Umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;

9. wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;

10. Certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydany na podstawie odrębnych przepisów;

11. umiejętność planowania, sprawnej organizacji pracy;

12. umiejętność pracy w zespole;

13. Odpowiedzialność , dokładność w realizacji powierzonych zadań;

14. Komunikatywność i dyspozycyjność.

C. Zakres zadań i odpowiedzialności na wskazanym stanowisku:

1. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;

2. Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych;

3. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu;

4. Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu będących w dyspozycji Zakładu;

5. Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola ich wykonania;

6. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

7. Prowadzenie rozliczeń z US, przygotowanie i składanie deklaracji, zgłoszeń i innych dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami , sporządzanie dokumentów i deklaracji do ZUS;

8. Sporządzanie naliczeń odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, planu i sprawozdawczości funduszu, przekazywanie naliczonych odpisów oraz nadzorowanie prawidłowości potrąceń i kontrolowanie zgodności wydatków z regulaminem i przepisami prawa;

9. Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów;

10. Nadzór nad ewidencją sprzedaży i zakupów oraz obowiązującej sprawozdawczości dla podatku od towarów i usług VAT ich weryfikacja oraz przekazywanie do ewidencji gminy;

11. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej;

12. Przygotowywanie i rozliczanie inwentaryzacji;

13. Zapewnienie terminowego ściągania należności i windykacji zaległości;

14. Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą;

15. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Kierownika jednostki w zakresie gospodarki finansowej;

16. przestrzeganie zapisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej:

17. nadzorowanie prawidłowego stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych;

18. odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo-księgową jednostki

w tym pisanie faktur obciążeniowych , not , wezwań i pozwów sądowych .

19.prowadzenie rejestru dokumentów w obrębie prowadzonych spraw ,

20. sprawowanie kontroli zarządczej w zakresie wykonywanych zadań ,

21. wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań , które na mocy prawa lub przepisów wewnętrznych należą do kompetencji Głównego księgowego.

D. Wymagane dokumenty:

1. List motywacyjny (CV);

2. Kwestionariusz osobowy – stanowiący załącznik do ogłoszenia;

3. Kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje;

4. Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe;

5. Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na danym stanowisku;

6. Oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie;

7. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;

8. Oświadczenie stwierdzające, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za zastępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;

9. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych – stanowiąca załącznik do ogłoszenia;

10. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność , jeżeli kandydat/ka zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w ar. 13a ust 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez kandydata;

11. W czasie zatrudnienia w Zakładzie Komunalnym w Grudusku obowiązuje zakaz wykonywania zajęć określonych w art 30 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych.

E. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV powinny być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135).”

F. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Grudusk oraz na tablicy informacyjnej Zakładu Komunalnego w Grudusku i Urzędu Gminy Grudusk, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135).

G. Informacja dot. wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia , wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych ( w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych) w Zakładzie Komunalnym w Grudusku wynosił mniej niż 6%.

Warunki pracy :

Miejsce pracy:

Zakład Komunalny w Grudusku ul. Ciechanowska 54, 06-460 Grudusk.

Godziny pracy: od poniedziałku do piątku.

Oferta dotycz 1 stanowiska na ½ etatu.

Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

Dokumenty należy złożyć w terminie do 25 listopada 2024 roku do godz. 14:00, osobiście w Zakładzie Komunalnym w Grudusku lub za pośrednictwem poczty – w zamkniętej kopercie z dopiskiem ,,Dotyczy naboru na stanowisko Głównego Księgowego w Zakładzie Komunalnym w Grudusku”.

Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.

Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach – sprawdzenie ofert pod względem formalno – prawnym, bez udziału kandydatów, drugi etap – komisja rekrutacyjna dokona oceny merytorycznej dokumentów, przeprowadzi test kwalifikacyjny i rozmowę kwalifikacyjną.

Kandydaci o dopuszczeniu do drugiego etapu naboru oraz jego terminie i miejscu zostaną powiadomieni indywidualnie.

Dodatkowych informacji udziela Kierownik Zakładu Komunalnego w Grudusku tel. 23 6715206 wew. 78.

 

***

 

ogłoszenie

(GG)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%