VII edycja programu edukacyjnego „Być jak Ignacy” to projekt, którego organizatorem jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza, wspierająca działania na rzecz nauki i edukacji dziedzictwa narodowego i kultury. Do tego programu przystąpiło osiemnastu uczniów klas ósmych Szkoły Podstawowej nr 4 w Ciechanowie, pod opieką Beaty Stypik, Anny Chrostowskiej i K. Wojciechowskiej.
Wspólnie stworzyli koło naukowe pod nazwą „Naukowcy znad Łydyni”, w ramach którego realizują osiem scenariuszy zajęć oraz wykonują liczne doświadczenia i eksperymenty, uczestniczą w wyjściach edukacyjnych i spotkaniach z naukowcem. Jednym z podjętych tematów była „Komunikacja międzyludzka”, która jest niezwykle istotnym i nieodzownym elementem życia społecznego. Dobrze poprowadzony dialog ma kluczowe znaczenie w wymiarze przyjacielskim, zawodowym oraz rodzinnym. Komunikacja to nie tylko słowa, ale także komunikacja niewerbalna: pozycja ciała, gesty, mimika, ruchy oczu, dystans fizyczny, kontakt wzrokowy czy dotyk. Zajęcia w ramach projektu "Być jak Ignacy" uczą zasad dobrej rozmowy zakończonej konstruktywnymi wnioskami z pozytywnym ładunkiem emocjonalnym. Na zajęciach uczniowie ćwiczyli również podstawowe gesty w języku migowym, umiejętności rozumienia gwary z różnych rejonów Polski oraz poznają pismo Braille’a. Scenariusz lekcyjny przewidział czytanie fragmentu „Małego Księcia” zapisanego w gwarze poznańskiej, a także utworzenie słów i zwrotów w języku Braille’a, w tym swoich imion.
Podopieczni uczestniczyli także w zajęciach Ireny Pawlak - pedagoga specjalnego, specjalizującego się m.in. w temacie języka migowego. Mieli okazję poszerzyć wiedzę z tego zakresu, poznać podstawowe gesty i przede wszystkim zrozumieć jak porozumiewają się osoby niedosłyszące, głuchonieme. Podsumowaniem szóstego etapu programu edukacyjnego „Być jak Ignacy” było przygotowanie przez uczestników gazetki szkolnej oraz filmu, gdzie zostały przedstawione efekty ich ciężkiej pracy.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz