Ratusz wsparł mieszkańców, którzy chcieli pozbyć się ze swoich posesji wyrobów zawierających azbest. Szkodliwy materiał bezpłatnie odebrano z 74 posesji i przekazano do utylizacji. Miasto pozyskało na ten cel dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Azbest zawierają m.in. pokrycia dachowe budynków mieszkalnych, gospodarczych i garaży. Od 2016 r. miasto rokrocznie pomaga mieszkańcom w pozbyciu się tej szkodliwej dla zdrowia substancji. Na wsparcie mogą liczyć właściciele prywatnych posesji, a także właściciele i użytkownicy Rodzinnych Ogrodów Działkowych. Zadanie jest realizowane w ramach „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Ciechanowa na lata 2016-2032”.
W tym roku proces usuwania azbestu realizowano od 1 lipca do 17 października. Łącznie z posesji mieszkańców usunięto 103,2 tony szkodliwej substancji i przekazano je do utylizacji. Pokrycia dachowe z azbestem usunięto z 19 budynków, a z 55 posesji odebrano już wcześniej zdemontowane.
Zakres prac oszacowano na podstawie wniosków złożonych przez mieszkańców. Prace zrealizowała firma PHU US-KOM Robert Kołodziejski.
Na realizację zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Ciechanów w 2025 r.” miasto pozyskało 50 tys. zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Wartość całego zadania to 78 019,20 zł.