Zamknij

Zmiana organizacji pracy urzędu marszałkowskiego

10:00, 20.10.2020 Samorząd Województwa Mazowieckiego
Skomentuj Fot. Pixabay Fot. Pixabay

Pandemia nabiera na sile, a co za tym idzie, wprowadzane są kolejne obostrzenia. Od soboty obowiązuje nowy podział na strefy żółtą i czerwoną. Na liście czerwonej znalazły się dwa mazowieckie miasta – Warszawa i Siedlce oraz powiaty: garwoliński, legionowski, makowski, otwocki, przasnyski, radomski i szydłowiecki. W związku z zaistniałą sytuacją zmienia się również organizacja pracy urzędu marszałkowskiego.

 

Jak załatwić sprawę w urzędzie w czasie pandemii?

Dla klientów zewnętrznych, którzy muszą załatwić sprawę bezpośrednio w urzędzie, wyznaczone zostały dwa punkty kancelaryjne – przy ul. Jagiellońskiej 26 oraz ul. Skoczylasa 4 w Warszawie. Ci, którzy wybierają się do urzędu, powinni umówić się na konkretny dzień i godzinę. Dzięki temu, nie będą tworzyły się kolejki, a czas załatwienia sprawy zostanie skrócony do minimum. Osoby zgłaszające się do urzędu będą przyjmowane indywidualnie z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa. Obowiązuje dezynfekcja rąk, a także zakrycie ust i nosa. Przy wejściu do obiektu sprawdzana jest również temperatura ciała. Na wizytę można umówić się telefonicznie, dzwoniąc na infolinię: (+48) 22 59 79 100 oraz elektronicznie, pisząc na adres e-mail: [email protected].

 

To sytuacja trudna dla nas wszystkich, zauważa dyrektor urzędu marszałkowskiego w warszawie Waldemar Kuliński – Chcemy ograniczyć do minimum spotkania bezpośrednie, udostępniając klientom zewnętrznym szereg innych możliwości załatwienia sprawy. Oczywiście, zdajemy sobie sprawę, że czasem wizyta w urzędzie jest konieczna. Dlatego w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców oraz pracowników zabezpieczyliśmy urząd w środki ochrony osobistej m.in. maseczki, przyłbice oraz rękawiczki. W pomieszczeniach, gdzie dochodzi do bezpośredniego kontaktu z klientem, zamontowaliśmy osłony z plexi. Pamiętajmy jednak, że obecnie większość spraw można załatwić bez wychodzenia z domu – telefonicznie albo elektronicznie.

Zadzwoń, napisz e-maila, sprawdź w internecie

W związku z trwającą sytuacją epidemiczną, w sytuacjach, gdy kontakt bezpośredni nie jest konieczny, wszystkie sprawy w urzędzie można załatwić:

• telefonicznie i elektronicznie – za pośrednictwem infolinii urzędu pod numerem 22 59 79 100 lub pisząc na adres: [email protected]. W podobny sposób można nawiązać kontakt z delegaturami:

– Ciechanów: tel. 23 673 07 01, e-mail: [email protected];

– Ostrołęka: tel. 29 744 41 80e-mail: [email protected];

– Piaseczno: tel. 22 279 36 91, e-mail: [email protected];

– Płock: tel. tel. 24 267 32 80, e-mail: [email protected];

– Radom: tel. 48 368 29 60, e-mail: [email protected];

– Siedlce: tel. 25 631 15 40; e-mail: [email protected];

– Wołomin: tel. 22 279 36 81, e-mail: [email protected];

– Żyrardów: tel. 46 8192971, e-mail: [email protected].

• pocztą tradycyjną;

• poprzez punkty podawcze – czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8:00–16:00:

  ul. Jagiellońska 26;

  ul. Skoczylasa 4.

Zasady obsługi interesantów obowiązują do odwołania.

 

Jak założyć konto internetowe do załatwiania spraw urzędowych?

Na stronie epuap.gov.pl można założyć konto do załatwiania spraw urzędowych przez internet. Co ważne, jeśli na etapie składania wniosku wybierzemy elektroniczny sposób komunikacji, to cała procedura (np. decyzje, wezwania) zostanie przeprowadzona w ten sposób, bez konieczności osobistych wizyt w urzędzie czy odbioru pism na poczcie. Do złożenia wniosku wystarczy profil zaufany – informacje, w jaki sposób go założyć znajdują się na stronie gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany.

(Samorząd Województwa Mazowieckiego)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%